FAQ's
Voorheen kon ik indienen als professioneel kunstenaar of als professionele organisatie, kan dat niet meer?
Nee, dat is vanaf 2025 veranderd. Het fonds kreeg steeds meer en hogere aanvragen. Het was daardoor genoodzaakt haar beleid aan te scherpen. Het ondersteunt nog steeds professionele kunstenaars, maar alleen op voordracht van een aantal geselecteerde culturele samenwerkingspartners. Hierdoor ondersteunen we tegelijkertijd een meer diverse groep kunstenaars dan voorheen. Professionele organisaties kunnen geen aanvraag meer doen. Wij verwijzen naar de Fondsenwijzer in Utrecht voor verder onderzoek naar welke fondsen wel in aanmerking komen.
Kan mijn organisatie zo’n samenwerkingspartner worden om professionele kunstenaars voor te dragen?
Voor de start hebben we reeds een aantal organisaties benaderd, maar als u interesse heeft, laat ons dat zeker weten, misschien kunnen we in een later stadium samenwerken.
Wanneer moet de aanvraag worden ingediend?
De aanvraag dient minimaal 3 maanden vóór aanvang van het project te worden ingezonden. Om nog te worden meegenomen in een van de bestuursvergaderingen, zal de aanvraag minimaal 2 weken voor de betreffende vergadering bij het fonds binnen moeten zijn. Zie hier voor de vergaderdata en deadlines.
Mag ik mijn aanvraag toelichten aan het bestuur?
Helaas niet. Het bestuur werkt op vrijwillige basis en heeft hiervoor beperkt tijd. Uitsluitend de in het aanvraagportal ingediende aanvragen worden in behandeling genomen. Een eventuele toelichting dient in het projectplan te worden meegenomen.
Welk bedrag kan ik aanvragen?
Bent u een amateurkunstenaar/-gezelschap, dan kunt u bij uw aanvraag kiezen tussen twee bedragen: € 750 (klein) of € 1.500 (groot).
- € 750 kan worden toegekend aan projecten die voldoen aan de hieronder genoemde criteria.
- € 1.500 kan worden toegekend aan bijzondere projecten, zoals bijvoorbeeld jubilea.
Hoe lang duurt het voordat ik hoor of mijn aanvraag wordt gehonoreerd?
Het bestuur vergadert vier keer per jaar en geeft binnen 2 weken na de vergadering uitsluitsel aan de aanvrager.
In 2025 vergadert het bestuur op 9 januari (deadline 22 december 2024), 10 april (deadline 23 maart), 10 juli (deadline 22 juni) en 9 oktober (deadline 21 september).
Hoe kan ik een aanvraag indienen?
Een subsidieaanvraag dient via het aanvraagportaal te worden ingediend en de gevraagde documenten dienen geupload te worden.
Hoe maak ik een account aan?
Om het aanvraagportaal te gebruiken, dient u eerst een account aan te maken door u te registreren. Het account wordt actief na bevestiging via de e-mail die u ontvangt na registratie.
Hoe komt het dat ik de bevestigingsmail voor het aanvraagportaal niet ontvang?
Het e-mailadres waar de bevestiging naar wordt gestuurd, is altijd gelijk aan het e-mailadres waarmee het account is/wordt aangemaakt. In sommige gevallen komt de bevestigingsmail in de map ongewenste mail/spam terecht. In dat geval kan er alsnog worden bevestigd. Lukt het na deze check nog niet om te bevestigen neem dan contact met ons op.
Waar vind ik het digitale aanvraagformulier?
Het digitale aanvraagformulier vindt u op de site door in te loggen op Mijn Account.
Kan iemand anders van onze organisatie ook gebruik maken van mijn aanvraagportaal?
Nee, een account is persoonsgebonden d.m.v. het emailadres en wachtwoord. Wel is het mogelijk om binnen een organisatie meerdere personen met één account te hebben. De aanvrager van een project is ook altijd diegene met het account. Een aanvrager kan meerdere aanvragen onder zijn/haar/hen account indienen.
Wat doe ik als ik mijn wachtwoord ben vergeten van het aanvraagportaal?
Op het beginscherm van het aanvraagportaal kunt u een nieuw wachtwoord instellen door op Wachtwoord vergeten te klikken.
Kan ik mijn/onze contactgegevens aanpassen?
Nee, stuur bij wijzigingen een email naar info@fentenervanvlissingenfonds.nl met de aanpassingen.
Kan ik via het aanvraagportaal een bericht (met bijlagen) sturen?
Ja, in het scherm van het aanvraagformulier vindt u in de linker kolom een tab met Berichten.
Ik wil een specifiek aanvraagformulier van het fonds gebruiken.
Na het inloggen op Mijn account vindt u bovenin de balk onder Nieuwe aanvraag verschillende formulieren.
Wat moet ik doen als ons gehonoreerde project is afgerond?
Ga na het inloggen op Mijn Account naar het af te ronden project. Klik op de betreffende aanvraag en in de linker kolom op de tab Verzoeken. Daar staat de rode knop met Nieuw verzoek. Een formulier verschijnt met daarin onder ander een overzicht van de toekenning en de mogelijkheid om de bestanden te uploaden. Vul de gevraagde gegevens in. Als bijlage upload u een inhoudelijk verslag, een financieel verslag met daarin de gespecificeerde kosten en inkomsten zoals begroot en het werkelijk resultaat (bij belangrijke afwijkingen op de begroting dient een toelichting te worden gegeven) en een kopie bankafschrift. Ook foto’s, gemaakt tijdens het project en bewijsstukken van de toepassing van het logo van het fonds in uw PR materiaal graag meesturen.
Terug