Fentener van Vlissingen FondsFentener van Vlissingen Fonds
  • Home
  • Het fonds
  • Aanvragen
    • Projecten
    • NatuurCultuur
    • Cultuurprijs
    • Nieuws
    • Contact

    Aanvraagprocedure

    Bestuursvergaderingen en deadlines

    Het bestuur vergadert in 2022 nog op 13 oktober (deadline 25 september) en beoordeelt dan de ingediende subsidieaanvragen. In 2023 zijn de vergaderdata: 12 januari (deadline 22 december 2022), 13 april (deadline 26 maart), 13 juli (deadline 25 juni) en 5 oktober (deadline 17 september).

    De activiteiten

    Een aanvraag kan worden ingediend voor de disciplines podiumkunsten (muziek, dans, theater), film en audiovisueel, beeldende kunst, alle denkbare mengvormen, innovatieve renovatie en cultureel erfgoed en kunsthistorische publicaties. 

    Wie mag aanvragen?

    Alleen aanvragen van rechtspersonen worden in behandeling genomen en niet die van natuurlijke personen.

    Wanneer moet de aanvraag zijn ingediend?

    Aanvragen dienen minimaal drie maanden vóór aanvang van de activiteit te zijn ingediend.

    Na ontvangst van de subsidieaanvraag ontvangt u van het fonds een email met daarin de ontvangstbevestiging van uw aanvraag en wordt aangegeven of de aanvraag zal worden behandeld in een van de bestuursvergaderingen.

    Als uw aanvraag in behandeling wordt genomen, krijgt u binnen 2 weken na de betreffende vergadering een email waarin u wordt geïnformeerd of uw aanvraag wel of niet is gehonoreerd. Het besluit van het bestuur wordt niet gemotiveerd en over het besluit kan niet worden gediscussieerd of gecorrespondeerd.

    Wat moet ik meesturen met de aanvraag:

    • een projectomschrijving met een heldere beschrijving van het project die goed inzicht geeft in de activiteit;
    • de argumentatie wat in uw optiek het belang of de toegevoegde waarde is van het project voor de stad en/of de provincie Utrecht;
    • een financieel plan met een goed uitgewerkte begroting en dekkingsplan.

    Bovenstaande informatie dient te worden samengevoegd tot 1 document. 

    Let op: het projectplan mag niet groter zijn dan 7 Mb en niet meer dan 15 pagina's lang.

    Verantwoording van uw project

    Wanneer een project wordt gehonoreerd met een garantiesubsidie, dienen binnen 6 maanden na afloop van het project een inhoudelijk en financieel verslag (op basis van de ingediende begroting) te worden ingestuurd, foto's gemaakt tijdens het project alsmede bewijsmateriaal dat het logo van het Fentener van Vlissingen Fonds is toegepast op het PR materiaal. Ook dient een kopie van uw bankrekening te worden meegestuurd.

    Deze verantwoording kan gestuurd worden naar info@fentenervanvlissingenfonds.nl. Als er geen vragen meer zijn over uw verantwoording, dan zal de garantiesubsidie op korte termijn kunnen worden overgemaakt.

    Terug
    Procedure
    Contactgegevens:

    Rijnkade 1
    3511 LC Utrecht
    Secretariaat:

    T 030 2338499
    F 030 2338304
    E cultuurfonds@shv.nl
    Bestuur

    Aanvraagprocedure

    Aanvraagcriteria
    FAQ’s

    Privacy disclaimer
    © 2022 Fentener van Vlissingen Fonds. Ontwerp: doorendoorontwerp. Website: Nick de Kruijk.